Aan het eind van elke maand (of iets later dan het eind van elke maand) blikken we terug op wat we de afgelopen maand allemaal beleefd hebben. In deze blog blikt onze secretaris Tessa terug op de eerste ALV, het secretarisschap en de Bachelor Open Dagen.

Een paar dagen geleden zat ik op de Awaterkamer in mijn trouwe bureaustoel een beetje achteloos rondjes te draaien, toen ik terugdacht aan hoe ik een jaar geleden was. Als je me toen verteld had dat ik over een jaar de secretaris van Awater zou zijn, had ik je heel hard uitgelachen. En toch is het gebeurd! Je kan wel zeggen dat ik getwijfeld heb tot op het allerlaatste moment (lees: ik had mijn sollicitatiebrief om exact 23:59 opgestuurd), maar inmiddels snap ik niet meer waarom. Dit jaar is namelijk nu al het leukste jaar van mijn leven (wow, intens). Ik mag zoveel leuke dingen doen met zoveel leuke mensen bij de allerleukste vereniging. Liefde naar jullie allemaal!

Wouter eindigde zijn blog met een vooruitblik op onze eerste algemene ledenvergadering en ik zal daarom vanaf dat punt verder gaan. Het voorbereiden op de ALV ging eigenlijk heel soepel, maar toch merk je dat je uiteindelijk nog allemaal kleine dingetjes op het laatste moment moet doen. Desalniettemin was het een korte, fijne ALV. Je hoort soms verhalen van verenigingen die 10 uur durende ALV’s hebben. Regelrechte zelfmoord voor de arme secretaris die daar moet notuleren.

Verder hebben we dit blok nog gerollerskatet, geborreld, gekoffie-uurtjet en gestudiesessiet. Die studiesessies zijn enorm nuttig geweest, want ik heb mijn eerste vak dubbel en dwars gehaald! Toch heb ik voor blok 2 weer de keuze gemaakt om maar één vak te volgen. Op deze manier kan ik genoeg tijd steken in besturen en blijft mijn stresslevel niet hoger dan het hoeft te zijn.

Ook zijn de commissies inmiddels volledig van start gegaan! Iedereen is volop in de weer met het organiseren van de eerste activiteiten. Shout-out naar de FeestCie voor het organiseren van wel twee themaborrels en een super geslaagd feest, en naar de RelevanCie voor het organiseren van een hele leuke Alumni-avond. Jullie zijn toppers! Mijn mailbox stroomt dagelijks vol met de notulen van alle commissievergaderingen en ik kan jullie vertellen: er staan nog een hele hoop geweldige dingen voor jullie gepland!

Afgelopen vrijdag en zaterdag vonden de eerste Bachelor Open Dagen plaats. Hierbij hebben we natuurlijk de studie, maar ook Awater zo goed mogelijk gepresenteerd aan de mogelijke nieuwe eerstejaars. Op zaterdag hielden we deze voorlichtingen zelfs in de Senaatszaal van het Academiegebouw; de plek waar studenten Nederlandse taal en cultuur natuurlijk altijd college hebben! Ik hield zelf een praatje over de letterkunde-kant van de studie en Wouter vertelde hoe leuk Awater wel niet is. Hierna stonden we nog een paar uurtjes op de informatiemarkt in Drift 27, waar we iedereens vragen met alle liefde beantwoordden. Het was heel tof om te zien hoeveel animo er was voor Nederlands. Krimpende studie? Nee joh!

Ik gebruik deze gelegenheid nog eventjes om de komende activiteiten een beetje te promoten, want ja, je moet iets zonder pr-commissaris. 28 november: poolen met onbeperkt bier of fris! 4 december: Sinterklaas en de lootjes zijn al getrokken! 18 december: kerstgala! Komt dat zien!

P.S. Excuses aan Wouter dat ik het schrijven van deze blog zo lang uitgesteld heb. Zal het niet meer doen.