Om de zoveel tijd blikken we terug op wat we de afgelopen maanden allemaal beleefd hebben. In deze blog blikt onze onderwijscommissaris Martijn terug op studeren en besturen in blok 4, de hoogtepunten en de stressmomenten.

We zijn aan het einde van blok 4 aangekomen, veel mensen hebben al vakantie en sommigen zijn nog hard aan het werk voor hun laatste tentamens. Voor mij komt het einde van m’n bestuursjaar ook steeds sneller in zicht en dat voelt best wel gek. Voor mijn gevoel weet ik nu pas écht goed wat ik aan het doen ben.

Blok 4 is het laatste blok in het jaar en meestal gaat het met het einde in zicht allemaal wat makkelijker. Ik had mezelf ook nog wat rust gegund door maar 1 vak te doen. De docent had andere plannen want ik had ineens 4 deadlines ☹. Heel hard werken dus! Maar gelukkig heb ik (tenzij ik de tentamens niet heb gehaald) nu dan eindelijk vakantie.

Besturen in blok 4 was om het cliché te zeggen: een achtbaan. Aan de ene kant was het heel zwaar met meestal 2 en soms wel 3 vergaderingen in een week, de sollicitatieprocedure en nu de voorbereidingen voor de ALV. Maar tegelijk heb ik mijn superlieve bestuur meerdere keren fysiek gezien en hebben we een vijfkoppig KB weten te fixen.

Daarnaast heb ik dit blok ook superleuke activiteiten meegemaakt! De eerste activiteit in blok 4 was volgens mij de Literaire avond, waar we online konden genieten van mooie voordrachten van Awateraars, ik voelde me daarna ook echt vet geïnspireerd om zelf iets te gaan doen! (maar daar is niet veel van terechtgekomen)

Ook heeft de RelevanCie een digitale lezing gehouden met Myrthe Spiteri, de eigenaar en acquirerend editeur van Blossom Books. Ik vond het echt cool om te horen hoe zij haar eigen uitgeverij was begonnen. Ze had ook goeie tips voor vervolgstudies als je geïnteresseerd was in het uitgeversvak.

Ergens in het blok heb ik ook nog met mijn bestuursbabes een halve dag op Utrecht Centraal gezeten om tasjes uit te delen voor de ALD. Waarin een limited edition Awatershotglaasje zit. En de ALD zelf natuurlijk was ook leuk, wie wist dat iedereen dacht dat ik het meest los zou gaan als het weer kon? (Spoiler: bijna iedereen)

Dan wil ik ook nog even een shoutout gooien naar het Awaterdictee en de grote pubquiz der Neerlandici! Allebei ook echt leuke activiteiten van de RelevanCie en de AC respectievelijk. Hoewel ik van tevoren dacht dat ik echt geen pubquiz meer kon hebben, heb ik echt veel genoten van deze pubquiz (vooral toen de Famke Louise feature kwam).

Maar voor mij was de meest surreële ervaring het Awaterboek. Wat een ongelofelijk succes was dat! Zoveel mensen hebben iets ingestuurd en nóg meer mensen hebben iets besteld. Ik vind het nog steeds een gek idee dat we als studievereniging straks een eigen boek hebben uitgegeven. Ik kan ook niet wachten tot ze binnenkomen zodat ik er lekker doorheen kan bladeren 😊.

Ik kijk terug op een hectisch maar ook episch blok. Waarin ik echt hard heb moeten werken, maar waarin ook ook echt veel leuke dingen heb gedaan. Ik ben vooral blij dat ik op het laatste moment nog wat extra motivatie heb gevonden om te studeren voor mijn tentamen.

Voordat ik een einde brei aan deze blog wil ik graag nog iedereen bedanken die zich het afgelopen jaar heeft ingezet voor de vereniging. Ondanks alles zijn jullie allemaal naar activiteiten blijven komen en ze ook blijven organiseren. Dat is voor heel veel andere studieverenigingen niet zo gelopen, dus jullie mogen echt trots zijn op jezelf! In het bijzonder wil ik nog de mensen bedanken die in mijn commissies hebben gezeten, jullie weten wie jullie zijn, bedankt voor de prettige samenwerking. Hoewel er soms veel hectiek en veel op het laatste moment was, hebben we het hartstikke leuk gemaakt. Ik kijk nu al uit naar de commissie-uitjes 😊.

En als laatste wil ik natuurlijk mijn lieve, lieve, lieve bestuursbabes bedanken. We hebben het echt druk gehad afgelopen jaar, maar ook heel erg leuk! Ik ben heel blij dat ik dit met jullie heb mogen doen en ik heb zin om de komende jaren nog veel meer samen te doen (want zo makkelijk komen jullie niet van me af hoor).  Maar wij zijn alweer een jaar bezig, tijd om te wisselen. Dan kan ik eindelijk dat pak terughangen in de kast en m’n eigen stralende kleren weer aandoen naar ALV’s 😉

Veel liefs,

Martijn van Ekert