Eens in de zoveel tijd blikt een bestuurslid terug op wat we allemaal hebben beleefd. Deze keer is het de eer aan voorzitter Lotte Kolleman.

Het is alweer vier maanden geleden dat Dirkje de voorzitterspenning om mijn nek hing en ik voor het eerst met de hamer sloeg. Twee maanden geleden ontmoette ik een groot deel van de eerstejaars-Awateraars voor het eerst tijdens het introkamp en het is al bijna 1 maand terug dat we het beleidsplan instemden op de eerste ALV. Wat is er veel gebeurd. Ik vind het een understatement als ik zeg dat de tijd vliegt. Ik geniet met volle teugen van alles. Het voelt soms een beetje als een droom.

In deze droom spelen drie mensen de hoofdrol: Fleur, Wesley en Delphine. Een van de redenen dat ik bestuur wilde doen, was om vrienden te maken voor het leven en ik durf ondanks dat we net begonnen zijn, nu al te zeggen dat dat gelukt is. Fleur en ik waren al besties. Toen ik ontdekte dat zij mijn rechterhand ging worden dit collegejaar, sprong ik een gat in de lucht. Niet letterlijk want ik had hakken aan en mijn voeten deden pijn. Wesley aan mijn andere zij voelde meteen goed. Ik zag Delphine naast Fleur staan en wist dat dit een leuk jaar ging worden. We passen goed bij elkaar. We vullen elkaar aan, geven elkaar advies en staan altijd voor elkaar klaar. We kunnen samen lachen en huilen. Alle vier hebben we een groot hart voor Awater en willen er een geweldig Awaterjaar van maken.

Het mooiste moment tot nu toe bestaat niet. Alles is geweldig. Luisteren naar de verhalen van Paul van Loon staat hoog in het lijstje, maar het hele introkamp vond ik ook griezelig gezellig. Ik vond het zo leuk om alle eerstejaars te leren kennen en samen te dansen, zingen, bier te drinken en een beetje brak te zijn. Gillen tijdens de spooktocht op de eerste avond en wat hebben we gelachen tijdens de bonte avond op de tweede avond. De acts waren zo goed en bestuur 28 met hun bordjes; penta-vo, mankech, even over hebben, schittermagisch. Het introkamp was een groot feestje. Het eerste echte feestje van dit collegejaar is ook geweest: Let’s go, Ufo. Iedereen zag er buitenaards knap uit die avond. Tijdens de Halloweenborrel was iedereen ook vreselijk leuk verkleed. Als bestuur waren wij verkleed als katten, hoe kan het ook anders met onze secretaris die de grootste kattenliefhebber van de wereld is. Alle, maar dan ook echt alle activiteiten vond ik leuk en er komt nog zoveel leuks aan. Het boekenfestijn en BRIGITTE KAANDORP KOMT MET ONS KLETSEN AAA!

Ik maak er geen geheim van dat ik in eerste instantie niet op de functie voorzitter heb gesolliciteerd. Eén dag voor mijn sollicitatiegesprek kreeg ik een mailtje of de functie vo mij leuk leek. Ik had daar nooit over nagedacht, dus: even met Dirkje kletsen. Tijdens dat gesprek begon het wel een beetje te kriebelen. Inmiddels kan ik jullie zeggen dat voorzitter de allerleukste functie is. Overzicht houden, knopen doorhakken, met de hamer slaan. Ik word er een blij mens van. Ik ben heel blij dat bestuur 28 mij deze kans heeft gegeven.

Liefs,

jullie voorzitter Lotte