Aan het eind van elke maand (althans, dat proberen we) blikken we terug op de gebeurtenissen van de afgelopen weken. De afgelopen anderhalve maand deed voorzitter Nina Wolber heel erg haar best een bestuursblog te schrijven, en probeerde ondertussen extra te genieten van de tweede helft van het bestuursjaar.

Twee uur voor onze 28e bestuursvergadering begint, typ ik op de vroege ochtend van 5 maart mijn eerste bestuursblog. Zoals eenieder van mij inmiddels wel gewend is (vooral mijn lieve mede XXIV’ers), ben ik af en toe iets aan de late kant. Zo dus ook deze blog… Gelukkig kan ik daardoor wel terugblikken op half januari én heel februari, waarin alweer ontzettend veel gebeurd is.

Zo zijn we de HALV zonder kleerscheuren doorgekomen, vierden we de liefde voor en met elkaar tijdens de jaarlijkse Valentijnskroegentocht, werd mijn hamer niet voor een ALV gebruikt maar voor het veilen van ons eigen mannelijk schoon, dronken we liters bier tijdens de cantus, lieten we onze oren klapperen tijdens de poetryslam en flaneerden we in onze mooiste kleren tijdens het gala. Ook is het pikante kiekje voor de sexybesturenkalender inmiddels gemaakt (hulde voor Ykwinno), zijn we al bezig met de voorbereidingen voor het lustrum en zijn de eerste ideeën voor de bestuursoverdracht al ontstaan.

Illustratie: Dylan Bonga

Zelf heb ik voor mijn functie de afgelopen maand vanuit VIDIUS een mediatraining gevolgd. Omdat studenten- en inmiddels ook studieverenigingen steeds vaker onder vuur liggen, is het toch handig dat je weet hoe je de pers te woord moet staan. Ook mocht ik het voorzittersdiner bijwonen, waar ik met andere voorzitters en het College van Bestuur in het Academiegebouw dineerde en debatteerde over de inhoud van de aankomende gedragscode voor studenten- en studieverenigingen. Een interessante avond met veelzijdige toespraken en waar zeker wat interessante samenwerkingen uit kunnen rollen!

Met al die activiteiten en gezelligheid merk je niet hoe snel de tijd eigenlijk gaat (ja hoor, oma spreekt). Totdat ik dit weekend als actiepunt het eerste XXV-promostukje voor de ledenmail schreef waarin ik vertel dat we op zoek zijn naar onze opvolging. Toen ging ik eens tellen, waarna tot mijn grote schrik bleek dat we nog maar iets langer dan vier volle maanden te gaan hebben. We hebben er dus al 6 maanden voor het ‘echie’ op zitten en jeetje jongens: wat hebben we tot nu toe al veel bereikt. Ik ga zeker niet in de HALV-herhaling vallen, maar dit bestuursjaar is wat mij betreft nu al meer dan geslaagd.

Toch besefte ik dit weekend dat ik nog best wel wat meer stil mag staan bij en genieten van de dingen die gebeuren. Dat is af en toe lastig als je twee vakken volgt, werkt, een sociaal leven probeert te hebben én je studievereniging in goede banen wilt leiden. De afgelopen twee weken liep ik dan ook lichtelijk tegen mijn eigen grenzen aan en heb ik een klein weekje een mini stapje terug gedaan. Dat heeft geholpen, want ik heb ontzettend veel zin in de komende vier maanden! Dat kan ook niet anders als je kijkt naar alles wat nog op de planning staat. Onder andere Driftigs ‘Je bent wat je eet’ (alle tips voor een gyrosoutfit zijn welkom!), de buitenlandse reis en het weekendje weg, de literaire avond, de aanhangborrel en ja, (Giezeman hou je vast): APENKOOIEN met de SportCie! Ik ben ontzettend blij met zo’n capabel team als XXIV en al onze topcommissies die er toch maar weer voor zorgen dat de Awater-agenda niet leeg blijft en ik kijk er héél erg naar uit om onze studievereniging onder mijn kwart-Duitse vleugels door de laatste vier maanden te leiden!

PROST!