Om de zoveel tijd blikken we terug op wat we de afgelopen maanden allemaal beleefd hebben. In deze blog blikt onze voorzitter Inez terug op de eerste maanden van het collegejaar en de ups en downs die erbij kwamen kijken.

Alweer bijna een maand geleden heb ik de voorzitterspenning omgehangen en sindsdien mag ik mezelf officieel bestuurder van Awater noemen. Nog steeds ben ik ontzettend trots en ik heb nog geen moment spijt gehad van mijn sollicitatie. Ik kan me niet voorstellen dat ik Menne, Laura en Martijn een paar maanden geleden nog maar amper kende, want wat hebben wij ondertussen al veel meegemaakt samen. We weten inmiddels dat we heel goed zijn in veel te lang vergaderen, quotes de wereld in helpen en vooral heel veel lachen.

Gelukkig heeft dat lachen nog de overhand, want besturen in tijden van corona is nou eenmaal niet altijd gezellig. Het is soms best frustrerend dat we niet de fysieke activiteiten kunnen organiseren die we zouden willen, geen feesten kunnen houden, nauwelijks kunnen borrelen, lang in onzekerheid zitten, heel vaak ‘we moeten het maar weer even afwachten’ zeggen en natuurlijk dat we al onze geliefde Awateraars maar heel weinig kunnen zien. Nou wisten we dit uiteraard al toen we besloten om bestuur te gaan doen en proberen we er gewoon het allerbeste van te maken. Je moet roeien met de riemen die je hebt!

Ondanks alles hebben we de afgelopen weken toch flink wat gezelligheid gehad. Ons bestuursjaar begon eigenlijk in de zomervakantie, toen we in drie dagen het grootste deel van ons beleidsplan, de jaarplanning en de begroting in elkaar hebben gezet. Inmiddels hebben jullie deze allemaal kunnen lezen en zijn ze ingestemd op de ALV, wat een erg fijn gevoel geeft. Aan het einde van de zomer brak het moment aan dat we onze nieuwe leden voor het eerst gingen ontmoeten. Dit was stiekem best wel spannend, maar wat zijn ze leuk! Op de online introductiedag ontmoetten we elkaar voor het eerst en hebben we flink wat leuke spellen gespeeld. In de weken daarop, toen de colleges begonnen, volgden nog meer introductieactiviteiten. In groepjes hebben we een rondleiding door de stad gedaan, waarbij iedereen elkaar dan ook fysiek kon ontmoeten. Hier waren we erg blij mee en ook dit was een succes. Daarnaast hebben we een online blackstories avond georganiseerd en zijn we gaan poolen met de eerstejaars, wat erg gezellig was. Ook is ondertussen dus de ALV geweest, waar wij gewisseld zijn met het vorige bestuur. Deze was half fysiek, waardoor we de penningen gelukkig wel echt van onze voorgangers overhandigd konden krijgen. Verder heeft de eerste maandelijkse borrel plaatsgevonden. Het was erg leuk om weer in Marktzicht te zijn, ook al was het helaas met een beperkt gezelschap.

De commissies zijn ondertussen gevormd en bekendgemaakt. Ik ben heel blij dat we dit jaar weer alle commissies hebben kunnen vullen en ik weet zeker dat het met deze commissies helemaal goed gaat komen!

Qua bestuursactiviteiten hebben wij het uiteraard wat rustiger tot nu toe. Constitutieborrels kunnen voorlopig zeker niet doorgaan en met het feesten valt het allemaal dus wel mee. Gelukkig hebben we wel een paar keer met andere besturen buiten kunnen afspreken, wat erg gezellig was.

We kunnen tegenwoordig met één persoon tegelijk op de Awaterkamer. Wij gebruiken de kamer voorlopig dus als kantoor, maar ik kan niet wachten tot we er weer met zijn allen kunnen zitten en studie-ontwijkend gedrag te vertonen. Mede door het gebrek aan cobo’s en soggen op de Awaka vallen mijn twee vakken nog prima te combineren met het besturen, wat dan misschien weer een voordeel is?

Ik heb geen idee hoe de rest van het jaar eruit zal zien, maar ik ga mijn uiterste best doen om er iets moois van te maken. Ik ga genieten van wat er wel mogelijk is, het glas is halfvol en ik hoop iedereen snel weer te kunnen zien!

Inez